hilenastrutski

Animals

Kategori: Allmänt

Gillar ju inte människor, så har funderat lite hur de skulle vara att födas som ett djur ist. Asså är ju inte överdrivet förtjust i djur heller,med tanke på att alla som finns typ vill döda mig... läskiga hajar, pälsdjur, spindlar. Fiskar är inte djur, inte musslor heller, det såg jag i en vegetarians blogg. Hon åt musslor. Antar att de e snedvuxna plankton? Måste dock förtydliga jag respekterar djur, och anser absolut att de har rätt att leva (inte spindlar). 
 
När folk får frågan vilket djur de skulle vara så svarar typ 90% att de vill vara en fågel "Vill kunna flyga". Asså nej? Vill fan inte vara en uråldrig reptil. Haha typ som "Jag vill vara en krokodil!" alltså. Så jävla bakåtsträvande. Men alltså sen den där jävla flytten. Okej om de va nya ställen varje år men nu e de liksom sommar-vinterboende plus att de tappar alla sina fjädrar och typ svälter. Ush. Eländigt. Gillar dock färgranna fåglar! Typ de enda som inte vill döda mig. Gillar även fiskmåsar och trutar. Varför det kanske ni undrar? De som skriker och är störiga. JO det ska ni veta att de har en lång tonårsperiod när de bara lever rövare. SÅ JÄVLA SKÖNA. Om jag nu skulle återfödas som en fågel ber jag till gudarna att det blir en gråtrut. (asså trodde ända tills jag blev 23år att det hette gråStrut)
 
Coola gänget. *bild snodd från google*
 
 
Har heller aldrig drömt om att vara en fisk. Eh har någon det? Men en sjöhest vore inte helt fel! Eller en axolotl. Har alltid älskat axolotler och tyckt att de e typ det finaste djuret som finns för de ser typ ut som pokemon, MEN sen upptäckte jag att de bara är fina när de är barn? Om jag fattat rätt så bler de typ gråbruna sedan som vilken salamander som helst. Så jävla besviken. Därför, vill inte vara axolotl längre. :(
 
 Söt unge som kommer växa upp och bli ful...
*bild snodd från google*
 

Ett annat vattendjur jag tycker mycket om är manateer. Typ det snällaste djuret som finns. Har träffat flera stycken IRL. Älskar dem typ mest. Tyvärr är det ju en olycklig kärlek då de lever i havet och jag på land. Och jag vet inte om jag är jättesugen på att bli en Manatee heller då de ofta dör av onödiga olyckor som MÄNNISKOR orsakar(förståss!) med båtar o så, himla sorgligt. En till grej med dem är att det sägs att när Columbus först kom till Amerikat och såg dessa Manateer så trodde han att de va sjöjungfrur, och han ska ha sagt att han trodde att sjöjungfrur var mkt vackrare.... Idiot. De e ju hur fina som helst! Försöker komma på vad de heter på svenska... tror de e sjökor? obs! är inte säker.
Världens finaste vill pussa!! *bild snodd från google*
 

Ett annat djur jag håller av är Sengångare. Otroligt trevliga djur, och enda problemet att vara en är väl isf att de är så jävla långsamma. Asså skojjar inte, de rör sig typ 1m/h.... Skulle nog få panik om jag var en sengångare. Men de får många plus pga att de e så glada hela tiden! 
Letar efter ett nytt träd! *bild snodd på google*
 
 
Ett tag ville jag seriöst vara en apa, tänkte att det verkade soft... Men alltså alla apor som finns blir ju typ jagade? Så jävla ovärt....
Ehm.... Känner att det här spårar ut lite. Det jag ville komma fram till är att jag tror jag skulle vilja vara en katt, asså utekatt, tycker det är helt sjukt med innekatter... Finns det någon lycklig innekatt? För att
1. Man får ett hem
2. Man får mat
3. Man får en egen toalett som ANDRA rengör
4. Man har inga krav på sig (förutom att gosa ibland)
5. Man har en musklig och smidig kropp
6. Man behöver inte gå ut om det regnar
7. Man har coola släktingar
.... Kan säkert komma på andra saker också!
 
 

Kommentarer

  • DT säger:

    jag som ville vara anonym! :(

    Svar: DT IP: ************
    Men hallå joooo... Det går ingen nöd på mina små bebisar!! :'(

    Ok, tog bort den kommentaren så du får vara anonym. :)
    Men det är sant, dina är nog de enda lyckliga som finns, men så har de ju världens goaste matte o husse också . Plus sina fina katthus! :D
    Hilena Strutski

    2012-07-02 | 19:59:24
  • DT säger:

    Haha... Tack! Nu är min identitet skyddad! *puuuuh. Aah, men måste köpa nytt hus snart! De har typ rivit sönder det med allt sitt busande och så väger de ju en hel del nu!!

    2012-07-03 | 15:50:48

Kommentera inlägget här: