hilenastrutski

Hårribelt

Kategori: Allmänt

 
Asså för ett jävla bra tag sedan så jag på tvprogrammet "69 saker du vill veta om sex" eller vad det nu heter som går på typ tv3... Då har de en liten panel som sitter och disskuterar sex över en middag och så kom diskussionen in på ämnet hår. Vad är rätt vad är fel, rakat eller hårigt. Jada jada jada. Är så jävla trött på diskussionen. Fattar inte ens att folk kan lägga så stor vikt vid HÅR? De som föredrar rakat eller ansat anser att hår är äckligt och de som anser att det ska vara hårigt tycker att de som rakar sig är offer. 
 
Exempel på olika argument för eller emot hår:
*Hår är naturligt, det skyddar murran.
*Rakhyvlar ger sår o obehag o rakfinnar. 
*Hår är äckligt och ofräscht.
*Rakat är ofräscht
*Vill inte ha hår i "maten".
*Rakhyvlar är dyrt. (haha vet inte om jag hört någon säga så, hittade bara på)
*Rakat är fult, vill att det ska synas att det är en vuxen människa.
 
 
Har även stött på endel personer som säger att de tänder på hår... Tycker dock det är för oseriöst för att kalla det för ett argument.
 
Men här i programmet så var det en hårförespråkare som sa ungefär:
-Jag älskar alla sidor hos min partner, därför älskar jag även dennes hår. Om du älskar hela din partner borde du älska henom trots hår.
Med observation, ej direktciterat eftersom det var ett bra jävla tag sedan jag kolla på programmet.
Jag har funderat mycket kring det där. Om man föredrar rakat, om man tycker att könshår är äckligt betyder det att man inte älskar sin partners alla sidor då? Kan man inte älska något man tycker är äckligt? Om man tycker att fis är äckligt men naturligt, älskar man inte sin partner när den fiser då? 
 
Tycker de flesta argument oavsett om de är för eller mot är väldigt bristfälliga.
"Hår är naturligt, det skyddar murran" Ärligt talat, hur naturliga är vi? Vi dricker alkohol, vi använder tobacco, vi tatuerar oss, vi sminkar oss, vi färgar hår, vi piercar oss, vi äter mat med konstiga tillsatser. Asså, det finns jävligt mycket gemeneman gör som varesig är naturligt eller "bra" för oss.
 
Folk som säger att de inte rakar sig pågrund av rakfinnar. Asså tycker de verkar så sorgliga på något sätt. Det känns ju som att ge egentligen vill men inte har förutsättningarna för att klara av det och därför anser att det är FEL FEL FEL. Alla får inte rakfinnar, för vissa fungerar det bra med att raka sig. 
 
De som inte vill få "hår i maten", har ju aldrig haft ett husdjur med päls. Vet inte hur många gånger jag hittat hår i min mat, nej jag reagerar inte om jag äter "ute" och hittar hår i maten. Okej, jag äter inte upp håret, men jag slutar inte äta av maten! Hår är inte giftigt, det är inte farligt. Jävligt löjligt argument. Har på riktigt träffat en som haft hårfobi, alltså för hår som låssnat från huvudet. Men det är ju sjukligt. Och vem i helvete kallar KÖN för mat? Asså, hatar fan personer som uttrycker sig så.  
 
Och de som vill att könet de ska ligga med ska se ut som ett vuxetkön, alltså... Är det bara jag som inte bryr mig om hur kön ser ut?!  Varför lägger folk ned så jävla mycket energi på att tjafsa om frisyrerna mellan benen! 
Fattar inte ens att det kan vara en diskussion? Både för och emot-sidan är ju dömma i hövvet!!!
 
Bild på en kattunge utan hår. Söt eller ful, naturligt eller onaturligt, hygieniskt eller ofräscht?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: