hilenastrutski

Lite mer spänning i tillvaron del 2

Kategori: Struten Tipsar

Har du tråkigt? Titta hit! Snart kommer det vara över!
 
Allt för många människor i min omgivning klagar på att livet är så meningslöst, så grått, inget händer man bara går där dag ut och dag in och allt är detsamma. Eftersom jag träffar väldigt många människor så törs jag säga att detta är något generellt och att i princip hela sverige känner samma. Tidigare har jag tipsat om att för att starta bråk för att förgylla tillvaron. Nu tänkte jag tipsa om nära döden-upplevelser. Tänk ryskt roulette, tror de flesta kan skriva under på att man ändå får någonslags känsla i kroppen av detta, man blir inte direkt oberörd. Bra eller dåligt? Inte upp till mig att bestämma.
 
De flesta människor har ju någon slags relation till döden. De flesta är rädda för den, och de som varit nära den får ofta en stark lust till att leva livet fullt ut. (Källa: Bloggare med konstiga sjukdommar & dåliga dramafilmer) Så för att göra livet mer händelserikt och för motiveras att tycka att livet är mer vääärt kommer nu dessa nära dödentips.
 
1. Cykla på snöiga och isiga trottoarer. Kommer du ramla? Kommer du klara dig ända fram? Kommer du ramla och slå ihjäl dig? Spännande!
 
2. Ät gammal mat. Ooohneeeeej, den där kasslern du köpte för ett tag sen, ett himla bra tag sedan, tydligen ca två månader sedan har visst passerat "bäst före datum" för över en månad sedan. Dåligt kött ska tydligen inte vara så bra att äta, man kan visst bli sjuk... Men vänta lite nu, kassler är ju rökt, och rökt mat håller sig väl länge? Vad är det värsta som kan hända om du trycker i dig den? Att du blir magsjuk? Väldigt magsjuk... Om du spyr dig till döds, kommer du iallafall dö smal. Ett vackert lik som man säger... 
 
3. Gå under istappar. Okej, det snöar medans jag skriver detta, så förlåt att det inspirerar mig...
Hursom, om ni inte visste detta så är istappar det perfekta mordvapnet, men det är bara lite kuriosa. Att gå under hustak med feta istappar är väldigt spännande, om de ramlar ner i huvudet så dör man. Dock så är det ju ett jävligt coolt sätt att dö på. Man blir en legend där i byn. Kanske till och med så att aftonbladet vill skriva en liten notis om det. 
 
4. Utmana din allergi. Först och främst, allergi är sjukt ocoolt. Är du allergisk mot nötter? Tacka inte nej till julegröten. Jag vet inte hur många skålar äckelgröt jag tvingat i mig för att få den där jävla mandeln, och på så sätt bli gift, men nej inte fan får jag den. Så du lär inte heller få den, men eftersom du är allergisk så blir det hela lite mera spännande, du kanske dör och gifter dig på samma dag, vem vet?
 
5. Vägra använda solskydd.  Det här är även väldigt provocerande, och kan säkert även vara ett ämne att starta bråk med. Alltså, dubbeltips. Vad kan hända om man inte använder solskydd? Jo, man kan antingen bränna sig, aj aj aj... eller så kan man dö. Hudcancerdöden. Vem vet? Vad kan hända om man använder solskydd? Ingen som vet eftersom det är ett nytt påfund och vi inte vet hur det påverkar huden på lång sikt... Lite som med lchf. Väldigt spännade!
 
6. Ragga på rasister. Det här är ett alternativt självmord jag engång tänkt ut. Vad som krävs: En ärkerasist som hatar människor som fötts i ett annat land och inte är lika blekfeta som s.k. "ursvenskar" är. Mys med rasisten, och när ni ligger där i sänghalmen så säger du att din förra älskare/inna var av *någon nationalitet som rasisten hatar* och att denne var så mycket skönare. Mycket spännande. Hur ska rasisten nu reagera? Vill den döda dig? Eller vill den gråta? Det får du aldrig veta om du inte provar!
 
7. Våga vägra kondom. Gummi är ju så sjukt osexigt, desutom känns det inte så jävla miljövänligt. Att inte använda kondom kan resultera i ett barn, och med barn har man aldrig tråkigt. *tihi* Eller i någon exotisk sjukdom. Om du får en sjukdom får du även giltlig anledning till att höra av dig till gamla älskare/innor och det är ju alltid kul! Kanske kan ni bestämma ett möte, ligga lite. Och ligga är ju alltid kul.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: