hilenastrutski

211212 <3

Kategori: Allmänt

Har tidigare nämnt att jag hatar människor. Tänker tjata lite om det igen.
Något gick jävligt fel när vi slutade leva som nomader och började bruka jord. 
Vi förlorade respekten till naturen. Människor är väldigt respektlösa varelser. Sjukt egentligen med tanke på att vi ändå har förutsättningar för att vara respektfulla. Vi lider alla av empatibrist och alla våra handlingar styrs av egoism. Människor är onda. Vi är fel. Vi är viruset på jorden. Jag hoppas innerligt att jorden snart ska tillfriskna och jag offrar gladeligen mitt liv om det innebär att alla människor försvinner. Jag hatar människor för vi tror vi är mer värda än djur, blommor och allt. Vi tar vad vi vill ha men vi ger inget annat tillbaka än gift. 
 
Titta ut genomfönstret och se på staden, och vägarna och bilarna vi skapat. Blir så jävla äcklad. Hur kan vi tro att vi har rätt till detta? Vi tar vad vi vill ha och vi nöjer oss inte med det. Giriga. Hur kan vi tro att vi har rätt att sätta pris på naturtillgångar? Hur kan vi tro att vi har rätt att bruka jorden precis som det behagar oss? Varför har inte djur och växter rösträtt? Det är lika mycket deras jord som vår.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: